Skip to content
Favicon

Ouders en leerlingen

Klachten: ruimte voor eerlijkheid en openheid

Op de Montessori Campus Almere 0-18 hechten we veel waarde aan open communicatie. Door goed contact tussen school, leerlingen en ouders proberen we problemen te voorkomen of vroeg te signaleren.
Toch kan het gebeuren dat er iets misloopt. In dat geval zoeken we graag samen naar een oplossing.


Wat te doen bij een klacht

  1. Bespreek uw zorg eerst met de betreffende docent.
  2.  Komt u er samen niet uit, maak dan een afspraak met de coach.
  3.  Helpt dat ook niet, dan kunt u terecht bij de teamleider.
  4.  Blijft de situatie onopgelost, dan kunt u een gesprek aanvragen met de rector.

Vindt u het lastig om deze stappen te zetten?

Dan kunt u altijd terecht bij onze vertrouwenspersoon voor advies en begeleiding.
Het doel is altijd om samen tot een oplossing te komen, in goed overleg en met wederzijds respect.


Officiële klachtenregeling

Wanneer een klacht niet binnen de school kan worden opgelost, kunt u gebruikmaken van de officiële klachtenregeling van de Almeerse Scholen Groep (ASG).
Hierin zijn onafhankelijke commissies beschikbaar om klachten of geschillen te behandelen.

Meer informatie vindt u op: www.asg.nl/klachten


U kunt ook terecht bij de Onderwijsinspectie.