Rick van Heerden
r.vanheerden@asg.nl
De zorgcoördinator voert individuele gesprekken met leerlingen waarbij sociaal-emotionele problemen, weinig zelfvertrouwen, gedrags- en/of motivatieproblematiek, pesten, sombere gevoelens of problemen thuis een rol kunnen spelen. Ook sluit de zorgcoördinator aan bij groepsobservaties.
Marcha Douwes
mcm.douwes@asg.nl
Sabina van Kooij
s.vankooij@asg.nl
Evelyn van As
e.vanas@asg.nl
Met ingang van 1 augustus 2014 is de wet Passend Onderwijs in werking getreden. Passend Onderwijs is de nieuwe manier waarop onderwijs aan kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, georganiseerd wordt. Montessori Campus biedt binnen haar mogelijkheden en in redelijkheid alle kinderen, ook de kinderen met een extra ondersteuningsbehoefte, de gelegenheid regulier onderwijs te volgen. In goed overleg met alle betrokkenen wordt bekeken of voor kinderen met een ondersteuningsvraag onderwijs op de Montessori Campus haalbaar is.
Natuurlijk spelen de ernst van de handicap, de leeftijd van het kind en de omvang van de noodzakelijke interne en externe begeleiding en ondersteuning een rol. Mocht plaatsing op de school van eerste voorkeur redelijkerwijs niet mogelijk blijken, dan spant de Montessori Campus zich in een andere mogelijkheid tot inschrijving aan te bieden. Voor kinderen die in de loop van hun schoolloopbaan een specifieke ondersteuningsbehoefte hebben, regelt de school samen met de ouders de ondersteuning. Meer informatie over de extra ondersteuning van kinderen met een ondersteuningsbehoefte is terug te vinden in het ondersteuningsprofiel (SOP) van de Montessori Campus op onze website.